Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba znalostní databáze pro světelnou techniku s možností expertního zpracování dotazů
Krbal, Michal ; Sokanský, Karel (oponent) ; Gašparovský, Dionýz (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Předložená práce tvoří komplexní návod pro tvorbu databázového systému určeného pro světelnou techniku. V práci jsou nejprve uvedeny důležité statické i dynamické parametry světelných zdrojů a svítidel, které jsou doplněny naměřenými hodnotami, relacemi a vzájemnými vazbami. Další kapitola je věnována popisu dosahovaných parametrů, konstrukčního řešení, historického a předpokládaného vývoje jednotlivých zástupců světelných zdrojů. Je zde popsán současný stav používaných datových formátů pro popis svítidel a možnosti popisu světelných zdrojů. Jako výsledek práce je vytvořen databázový systém pro sběr, třídění, vyhledávání a sofistikované porovnání parametrů světelných zdrojů a svítidel.
Návrh a optimalizace varifokálního objektivu
Vilém, Jan ; Vacula, Daniel (oponent) ; Antoš, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací varifokálního objektivu pro projekční osvětlovací účely. Vytváří návrh mechanického uložení varifokálního objektivu a výkresovou dokumentaci pro jeho výrobu. Práce vznikla ve spolupráci se společností Robe Lighting s.r.o., která specifikovala požadavek na návrh nového objektivu. Téma práce koresponduje s aktuální problematikou vývoje osvětlovací techniky, jež je specifickým odvětvím optického průmyslu. Pro vývoj osvětlovací techniky existuje velké množství nestandardních podmínek, jak pro návrh, tak pro způsob použití optické soustavy. Tato práce si proto klade za cíl definovat zobrazovací vlastnosti projekčního osvětlovacího objektivu a na jejich základě vytváří nový návrh s korigovaným zkreslením.
19.9
Adam, Stanislav ; FUXJÄGER, Klaus (vedoucí práce) ; JÍCHA, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá studií osvětlovacího systému Cine Reflect Lighting System a jeho schopnosti přistupovat k osvětlení scény zcela odlišným způsobem. První část práce shrnuje výhody a nevýhody zrcadlových systémů, čímž může pomoci kameramanům při volbě správné osvětlovací technologie snímaného filmu. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na použití CRLS ve filmech Michaela Hanekeho, zejména v jeho dobovém snímku Bílá Stuha (2009).
Tvorba znalostní databáze pro světelnou techniku s možností expertního zpracování dotazů
Krbal, Michal ; Sokanský, Karel (oponent) ; Gašparovský, Dionýz (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Předložená práce tvoří komplexní návod pro tvorbu databázového systému určeného pro světelnou techniku. V práci jsou nejprve uvedeny důležité statické i dynamické parametry světelných zdrojů a svítidel, které jsou doplněny naměřenými hodnotami, relacemi a vzájemnými vazbami. Další kapitola je věnována popisu dosahovaných parametrů, konstrukčního řešení, historického a předpokládaného vývoje jednotlivých zástupců světelných zdrojů. Je zde popsán současný stav používaných datových formátů pro popis svítidel a možnosti popisu světelných zdrojů. Jako výsledek práce je vytvořen databázový systém pro sběr, třídění, vyhledávání a sofistikované porovnání parametrů světelných zdrojů a svítidel.
Návrh a optimalizace varifokálního objektivu
Vilém, Jan ; Vacula, Daniel (oponent) ; Antoš, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací varifokálního objektivu pro projekční osvětlovací účely. Vytváří návrh mechanického uložení varifokálního objektivu a výkresovou dokumentaci pro jeho výrobu. Práce vznikla ve spolupráci se společností Robe Lighting s.r.o., která specifikovala požadavek na návrh nového objektivu. Téma práce koresponduje s aktuální problematikou vývoje osvětlovací techniky, jež je specifickým odvětvím optického průmyslu. Pro vývoj osvětlovací techniky existuje velké množství nestandardních podmínek, jak pro návrh, tak pro způsob použití optické soustavy. Tato práce si proto klade za cíl definovat zobrazovací vlastnosti projekčního osvětlovacího objektivu a na jejich základě vytváří nový návrh s korigovaným zkreslením.
Přirozenost obrazu v kinematografii
Belica, Ondřej ; MAREK, Diviš (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Účelem této práce je prozkoumat metody stylizace obrazu především v hrané tvorbě a transformaci reality na filmové plátno. Snaží se definovat pojem přirozený obraz jako běžný postup kameramanské tvůrčí práce. Stejně tak shrnuje stylizační prostředky používané kameramany po celém světě v historii i současnosti ve vztahu k normální percepci vizuální reality. Součástí práce je i studie, která pomocí eye-trackingové kamery zkoumá rozložení pozornosti na vybraných obrazech.
Základní principy osvětlování ve filmové tvorbě
Pavelek, Tomáš ; ŠPELDA, Josef (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Tato práce, přibližná žánru manuálu s reflexí problému, se zaměřuje na úlohu světla ve filmové tvorbě jakožto základního nosného prvku jeho atmosféry. Uvádím příklady některých pojmů, kterýma se v práci zabývám: světelný poměr, světlo jako zdroj stínů, charakter světla, světelná perspektiva, teplota chromatičnosti, odraznost, pleťovka, osvětlování v klasické a digitální kinematografii. Zabývám se zde současným použití světel s různou barevnou teplotou, problematikou a výhodami natáčení šerosvitných atmosfér, problematikou úbytku světla se čtvercem vzdálenosti, problematikou zdroje světla v obraze, problematikou prostoru malých lokací, problematikou snímání více kamerami.
Použití LED světelných zdrojů ve filmové a televizní osvětlovací technice
Brožek, Marek ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Cílem práce je podat ucelený přehled o vývoji a současných trendech LED technologií v oblasti filmové a televizní osvětlovací techniky. Práce je koncipovaná do dvou částí. První se věnuje historii vzniku, fyzikálním a technickým parametrům LED a dále obsahuje glosář souvisejících pojmů. Druhá část podává přehled vývoje technologických řešení ve výrobě filmové a televizní LED osvětlovací techniky, seznamuje s jejich přednostmi a nedostatky, upozorňuje na některé problematické momenty použití a představuje poslední novinky některých předních výrobců. Závěr je shrnutím a obecným zamyšlením nad budoucností LED technologií.
Zdroje světla a jejich využití v kameramanské praxi
Adam, Daniel ; MYSLÍK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Teorie světla- fotometrické jednotky, teplota chromatičnosti; Konstrukce filmových lamp- open face, fresnell; Světelné zdroje- žárovka, HMI, fluorescenční zdroje, LED, halogenové zdroje, keramic, Dedolight, Jemmball; Mobilní aplikace, PocketLD, Helios

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.